søndag 20. desember 2009

Vellykket bakst

I kveld fikk jeg ånden over meg litt tidligere på kvelden. Det hjelper at det ikke er noe fristende på tv samt at jeg har en vond førjulsrygg. Det er bedre å stå og røre seg enn å sitte. Men nå skulle dette handle om bakst og ikke tv-program eller skrantende fysikk:

Disse kakene er noe av de beste julekakene jeg vet om. Tror det er de samme som noen kaller brune pinner eller kolakaker. I oppskriften fra Allers heter de karamellsnitter. Ingen merkelige ingredienser så de er supre å bake på impuls, hadde alt jeg trengte i skapene.

De ble akkurat så gode som jeg håpet på og nå har jeg kost meg med alt avkjæret og et glass kald melk, mmmmm. Enig med Allers; Disse kakene blir ikke liggende lenge i boksen.

Og nå står grana på fot i stua og sprer deilig lukt, julestemningen begynner å komme!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...