søndag 3. januar 2010

Striskjorte og havrelefse


Nå er den lange juleferien over. I morgen er det striskjorte og havrelefse, som det heter. Eller jeans og grovbrød kan vi kalle det. Kosebuksa må vike for jeans og mascara. Sylte, småkaker og sjokolade som ikke er spist opp går brutalt i søpla for innerst i veien bor det svake sjeler uten selvbeherskelse. Fram med grovbrød og magerost!

Jeg er vanligvis tilhenger av grove og magre produkter, frukt og grønnsaker, men i jula har jeg skikkelig fråtsa. Og jeg har ikke dårlig samvittighet for det. Det viktigste er ikke hva man spiser mellom jul og nyttår, men hva man spiser mellom nyttår og jul, har et klok person uttalt. Kanskje det var Grete Roede?

Samme dag som hverdagen starter opp igjen, åpner dørene til et nytt SATS-senter i nærheten. 2600 m2 stort, 80 gruppetreningstimer hver uke, gratis frokost kl. 07, åpent 362 dager i året. Medlemsskapet er betalt så jeg har bare å stille opp.

Jeg er forresten veldig spent på hvordan jeg skal klare å komme meg opp før 07 i morgen tidlig. I hele jula har jeg lagt meg seint, seint. Jeg kommer meg vel opp, utfordringen blir å ikke sovne på sofaen mandag ettermiddag...

2 kommentarer:

  1. Godt nyttår. Ja du har så rett så rett. Hverdagen er kommet, og vi kan rett & slett ikke spise så mye hele året. Da hadde jeg trillet rund som en ball snart!
    Men lykke til med timene hos sats, så tøff har ikke jeg vært. Syns nesten dagene er for travle til å presse inn trening, men det er vel bare en unnskyldning.
    Ønsker deg en fin søndag.

    Klem Ann<3

    SvarSlett
  2. Fin blogg du har:) Ønsker deg et riktig godt nytt år .)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...