lørdag 6. februar 2010

Innlegg nr. 100

Ja, dette er innlegg nr. 100 som er produsert og publisert innerst i veien.

Siden jeg alltid har en håndfull utkast på vent har jeg nå tellet og tellet igjen for å forsikre meg om at dette virkelig er innlegg nr. 100 blank som publiseres.

100 innlegg på 70 dager er et snitt på 1,43.
Det er en ganske solid produksjon, synes jeg. Jeg har ikke falt for fristelsen og blogget bare for å blogge, men skrevet om ting som opptar meg, stort og smått. Litt krig og fred og sånt, liksom. :-)

Føler at jeg har begynt å finne formen og stilen. Jeg er ingen mammablogger, ingen matskribent eller moteblogger og definitivt ingen rendyrka interiørblogger (selv om jeg har anskaffet det obligatoriske sinkuset fra Walther & co.) Nei, jeg er ingen av delene, selv om alle nevnte temaer er dekket.

Jeg er en hverdagsblogger! Du synes kanskje overskriften "Min blogg om min hverdag" er temmelig selvsentrert, men en blogg er jo nettopp det - eller hva? Dette er min blogg og det finnes bare en skribent og en redaktør i en og samme person og stort sett er de enige.

Jeg kan skrive om akkurat hva jeg vil, innenfor sømmelighetens grenser da. Og det kan være noe bare for moro eller det kan være noe litt dypere. Det kommer helt an på dagsformen.

Ingen av mine venner blogger og flere synes nok dette er noe merkelige greier. En kollega uttalte; Er det noen som leser det da? Ja, det er det! Det er så moro med alle kommentarer som legges igjen, det er alltid stas! Så tusen, tusen takk til alle som har lagt igjen spor. Blogging handler jo om kontakt med andre også. Jeg må innrømme at det ikke hadde vært like givende om telleren sto stille og ingen la igjen noen kommentarer i det hele tatt på det jeg skriver. Er du en av de som ikke ennå har skriblet ned noe i kommentarfeltet, jeg utfordrer deg til å gjøre det nå.

Jeg har imidlertid ingen ambisjoner om å få hundretalls følgere og tosifra kommentarer på hvert innlegg. Jeg trives godt med å ha en viss oversikt over de faste leserne og føle at jeg kjenner hver enkelt litt. Når det er sagt, er det jo ekstra sus over positive kommentarer fra helt nye bloggere som finner veien hit helt innerst i veien og kanskje legger seg som følger med en gang.

Og gjennom denne hobbyen har jeg funnet mange supre blogger som dekker de fleste temaer, alt fra morsomt fjas til seriøse betraktninger. For en berikelse!

Jeg har valgt å være temmelig anonym uten identifiserbare bilder av meg selv eller andre familemedlemmer. Jeg håper at du som leser føler at jeg likevel er en smule personlig og byr på meg selv, som det heter.

Og nå skal jeg by på meg selv, hi hi, her er gaven fra meg til deg i anledning innlegg nr. 100, et bilde av meg:




Om du er av den meget observante typen og legger merke til at det mangler en h i Elisabeth, så er forklaringen denne: Dette bildet hang hos min mormor og morfar i Trøndelag. Mamma er en sparsommelig sjel (for latskap var det neppe) og skrev i sine brev på sitt peneste brevpapir til sine foreldre kun E. når hun skrøt av hvor begavet og søt jeg var på den tida. Så mine besteforeldre var ikke helt sikre på korrekt stavemåte på barnebarn nr. 3 og dermed har det i mange år manglet en stakkarslig h innenfor ramma på dette bildet. Etter en ca. 16 år eller deromkring ble det forsøkt rettet opp, men den nye h'en må ha blitt skrevet med en billig kulepenn og falmet etter bare noen få år - tilbake til utgangspunktet, men andre ord.

Takk for at du leser min blogg, du er verdsatt!

/Elisabeth

11 kommentarer:

  1. Hehe..ja jeg var alene i Oslo på natta og bussen min går fra et ikke så bra strøk.hehe..

    Grattis med innlegg nr 100:)Helig:)
    Mange klemmer til deg..
    Elisabeth med h;)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med innlegg nr.100 - for et tempo du holder! Imponerende! Alltid kjekt å lese bloggen din. Du skriver så godt og humoristisk. Lykke til videre med bloggingen!


    Klem

    SvarSlett
  3. Grattis. Du har en flott måte å skrive på.

    Håper du stikker innom på et besøk igjen. Jeg har deg på min bloggliste.

    Ha en kjempefin lørdagskveld.

    Astrid

    SvarSlett
  4. Gratulerer så mye med innlegg nr 100. Jeg syns du har en kjempefin blogg!

    SvarSlett
  5. Gratulerer med innlegg nr 100!

    Det er fin blogg du har og jeg synes at det greit med blogger som hverken rendyrker den ene eller det andre. Det kan fort bli kjedelig å lese om det samme gang etter gang...

    Ha en helg!

    klem

    SvarSlett
  6. Hei og grattis med så mange innlegg på så kort tid. Du har en herlig blogg, og vi er vel i samme gate føler jeg. Jeg blogger også om alt & ingenting. Føler ikke jeg har kompetanse til å bli noe "rendyrket", greit og kunne vise å skrive akkurat det jeg har lyst til.

    Skal prøve å ta utfordringen under her, men skriver så lite sms at det er mest sånne beskjeder mellom meg og min kjære, så mulig det blir kjedelig lesning, men......:-)

    Ønsker deg en knallfin lørdagskveld.
    Klem Ann<3

    SvarSlett
  7. Gratulerer med innlegg nr 100 - du er effektiv og produktiv! Synes hverdagsblogging er et fint uttrykk - du har funnet en fin form som jeg liker å lese.

    Klem Igi

    SvarSlett
  8. Grattis - ei effektiv dame, det er flott!
    Bra at du har skaffa deg et sinkhus fra Walthers - jeg klarer meg nesten ikke uten mitt.
    Søtt bilde av deg, da. Og om noen måneder tør du nok å legge ut et nyere...?

    SvarSlett
  9. Hei, Elisabeth!
    Gratulerer med de 100!!!

    Følger deg jevnt og trutt på bloggen din, sjø!

    Klem fra HildeS, - "Marit-mamma`n"

    SvarSlett
  10. Hei og hå, det er alltid morsomt med "feiringer" av alle slag;)
    Jeg fant deg for en tid tilbake og har fulgt deg etter det, for min del var jeg bare innom her og der for å få inspirasjon til forandringer i heimen, men så dukket det opp noen innimellom som bare hadde noe fornuftig og gjerne morsomt å si som jeg bare må følge med på :D

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  11. Hei E., og takk for hilsen. Når jeg leser innlegget ditt så må jeg bare si meg enig med deg. Blogging om det en har lyst til og ikke noe stress. Herlig bilde av deg, kanskje det er tatt i barnehagen, har et lignende av meg selv, jeg sitter med en dukke. Grattis med innlegg nr. 100, selv har jeg nok et stykke igjen. Ha en fin søndag, klem fra meg.

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...