onsdag 24. februar 2010

Vinteridyll og OL

Etter en litt klein start på ferien, kom vi oss endelig til fjells.

20 kalde ute og et astmabarn å skylde på har gitt oss noen koselige innedager med sprengfyring i peisen. Mannen klarte å få temperaturen opp i 27 grader så selv madamen kasta pleddet der jeg lå i OL-posisjon i sofaen. 47 graders forskjell mellom ute- og innetemperatur er jo nesten som å komme fra varmere strøk hjem til full snøstorm..

Ja, det har blitt en del OL-titting og som vanlig tenker jeg på mer enn selve den sportslige prestasjonen. Mannen himler med øya og mener jeg har feil fokus, men det er jo så mye man kan henge seg opp i når det gjelder sport. Men, jeg kan være tilbøyelig til å være enig at jeg trenger jo ikke uttale alle tanker høyt:

-Stakkar, at han må kjøre i den stygge dressen!
Aksel Lund Svindal suser inn til gull.

-Hvorfor har de ikke sokker i skøytene, kan det være særlig godt?
10.000 meter skøyter.

-Den bommen, den ser ikke særlig behagelig ut å sitte på i grunnen.
Anders Jacobsen må ut og inn på bommen flere ganger under laghoppinga.


Helt offline på hytta må man underholde seg på annet vis og selv om det var mye OL på kassa, kunne man finne andre ting å ta seg til. Blant annet kunne man prøve (og gi opp) å forstå bruksanvisningen på digitalkameraet. Jeg har i hvertfall skrudd litt rundt på alle knappene og prøvd meg litt fram. Synes jeg var ganske heldig med dette bildet av pippipen utenfor kjøkkenvinduet.



Deilig å være hjemme hos bredbåndet igjen. (Tror du jeg er avhengig, doktor?) Fortsatt godt OL og æsj til alle som fortsatt har vinterferie.

/Elisabeth

PS. Ja, vi har vært på ski også.

4 kommentarer:

  1. God morgen!
    En lille hilsen fra Danmark. Kom lige forbi din fine blog og kommer gerne igen.
    Ja, sikke en vinter! Godt I kan nyde jeres landsmænd give den gas i vinterol! Jeg hepper på Norge, vi danskere er ikke så stærke i vinterdisciplinerne, selvom vejret i øjeblikket burde styrke os den del :0)

    SvarSlett
  2. Avhengig? Ja, kanskje du er det, JEG har ikke det problemet....Kom hjem for litt over et døgn siden, huset flyter, men jeg MÅ liksom ta en bloggrunde...
    Flott bilde du hadde tatt - det var da riktig så proft!

    SvarSlett
  3. Nydelig bilde! Kjenner litt på den avhengigheten selv :)

    SvarSlett
  4. Kjempefint bilde! Virkelig et blinkskudd det der:-)

    Må le litt når du skriver om å ha litt feil fokus under OL innimellom. Kjenner meg en smule igjen. Henger meg også opp i antrekkene, sånn som stygge dresser...Og hekleluene til svenskene.... Det må vel gå an å kjøre litt stil i et OL:-)

    Klem

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...