onsdag 10. mars 2010

Oksekjøp i Senegal - Vil du endre et liv i dag?

Jeg ble tipset av Susan om organisasjonen Kiva, som sørger for lån til fattige mennesker med entreprenørvilje. Små lån fra oss bedre stilte kan gi disse foretaksomme menneskene det de trenger for å starte opp en business og livnære seg og familien. Det er alt fra klesbutikker og små kafeer til dyrehold og keramikkverksteder. Jeg er så glad jeg kan hjelpe!

Dette er Marcelle, 52 år fra Sengal med ansvaret for sju barn.  Hun ønsker å kjøpe okser, ale de opp og selge videre. Eller "beef fattening activity", som det står i presentasjonen. Høres litt ut som meg i grillsesongen.  Mitt bekjedne bidrag er på $25, men når mange nok går sammen kan vi fikse biffen (he he, tok du den?) for Marcelle. Jeg valgte Marcelle fordi jeg trodde hun hadde en sigarett i munnviken og syntes litt synd på henne fordi hun visste så lite om markedsføring rettet mot det rike Vesten, men sneipen viste seg å være en lang tannpirker eller noe. Uansett, dama så tøff ut og jeg tenker hun kan håndtere både svære okser og drevne biffbusinessmenn.

Oppfordrer DEG til å registrere deg på Kiva og gi et mikrolån til en som trenger litt starthjelp.

Dette er en bloggstafett, skriv om denne supre organisasjonen du også.

♥ Elisabeth

4 kommentarer:

  1. Nå klarte du virkelig å minne meg på noe.

    Min sønn er med på dette, og har lånt vekk samme beløp som deg. Sist han var her fortalte han at beløpet nå var betalt tilbake, så han skulle lete etter et nytt prosjekt.

    Må se om jeg ikke for fikset dette i løpet av de nærmeste par dagene. De fleste av oss har jo råd til dette.

    Klem

    SvarSlett
  2. Tusen takk for at du forteller flere om Kiva.

    SvarSlett
  3. Det er mange flotte måter å hjelpe folk på, ja, dette med mikrolån er jo en genial idè.

    SvarSlett
  4. Veldig bra og viktig innlegg.Selv brenner jeg for gatebarn i Brasil. Det kom naturlig etter at mine to eldste var der på ferie for mange år siden. Det gjorde inntrykk. Men dette skal jeg også sjekke ut.
    Veldig hyggelig at du blir med på min giveaway :)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...