mandag 29. mars 2010

Påskepynt i vinduet

I en alder av godt voksen har jeg kjøpt min første påskepynt. Er det et alderstegn? Er jeg på vei mot en tilværelse omgitt av pynt, dill og nips?


Fant disse eggene på Kid, seks stykker for 30 kroner - rasende billig. Jeg vil ikke ha bjørk innendørs. Det holder at øyne og nese trøbler om noen uker når det spretter utendørs. Det vokser furu og gran utafor her også. Muligens flere sorter, men jeg kan bare de tre så....Uansett, ingen kvast innendørs.



Derfor hang jeg eggene opp i det ene kjøkkenvinduet. Er ikke helt sikker på hvor vellykka det ble. Ser mer ut som et usymmetrisk solsystem over sinkhuset, hvor planetene ikke helt har blitt enige om hva de skal dreie rundt - i tillegg til seg selv.

Nå som jeg først har klistra dem opp, får de henge til over påske. Det finnes jo barn i dette huset og da kan jo folk bare tro at dette er nok et pynteforsøk fra den kanten.



De skal ned, lover. En ting er julestjerna i nøytralt hvitt, men galaksepåskeegg får ikke henge til neste høytid, det lover jeg!

Har du noe påskepynt?

Elisabeth

7 kommentarer:

  1. Artige egg. Rasende billig. Og Ja, det er et alderstegn! Jeg har en eske med påskepynt de eldste laget da de var små. Den har ikke vært framme på noen år. Nå har jeg begynt å leke med tanken på å sette det fram igjen. Alderstegn! Og dessuten har jeg barnehagebarn fra neste år. Så nå må jeg bare innse at tiden med "kul" julepynt er forbi. Nå blir det tlbake til dorullnisser, glanspapirlenker og fjærkledde vattkuler til påske. Men GUD-A-MEG som jeg gleder meg :)

    SvarSlett
  2. Jeg har aldri kjøpt påskepynt, enda jeg er over 40. Men når det er sagt er jeg litt seint utvikla når det gjelder å skape trivel i heimen. Om jeg eier påskepynt? Med tre små barn siger det inn en hel del egg, ymse varianter av kyllinger, vilt dekorerte beger med blomkarse i, påskeharer. Og mor setter alt fram!

    SvarSlett
  3. Hvor ser det hyggeligt ud med de påskeæg

    SvarSlett
  4. Du har vel blitt av pyntedillen du også, som alle andre i blogglandia. Det merker i hvert fall jeg har jeg har blitt..

    Nydelig egg i hvert fall, godt å se at fin påskepynt ikke trenger å koste en formue.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. ER DET BLOGG VERDEN som får oss til og pynte i alle hjørner,tro......!!!!!!! I dag hengte meg og barna opp våre påske egg,godt og se at du er like utradisjonel som oss :) Har lagt ut bilder av dem,de henger alle i lampa hi hi...
    Eggene dine var veldig flotte,og billige :)
    Klem fra Renate..ha en fin fin dag.

    SvarSlett
  6. Godt voksen..? Man er vel ikke mer enn Voksen når man ikke engang er blitt 40!! klem IL

    SvarSlett
  7. Jeg er vel ikke så pyntete av meg....Men drar nå fram esken med alt det fancye som ungene har laget, og setter det fram.

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...