torsdag 20. mai 2010

Toro avec to go

Torsdager er sånn "forte seg hjem, mekke næringsrik middag og haste ut på organisert fysisk fostring"-dag innerst i veien.

Så torsdager står ofte i vår venn Toros tegn, blir mye tomatsuppe, ja.

Men denne gangen lempa jeg oppi mer enn de små minimakaroniene som Toro spanderer i posen. Her var det rester av potet (1,5 stk), egg (2), svinefilet (en halv kopp) og brokkoli (en kvart kvast).


Pimpa Toro med både mor og datter i skjea.

Voila, et riktig gourmetmåltid! Pimpa tomatsuppe. Og den brokkolien sørger for grønnsaksalibi. Og mor synes hun har vært riktig så huslig at det nesten kvalifiserer til husmorpoeng for hjemmelaga mat. Ekstra poeng for matchende serviett kan man også unne seg.

Elisabeth

12 kommentarer:

  1. Hvis ikke jeg er helt utenfor så har du stått med 18 opptjente husmorpoeng ganske lenge.

    Etter den suppen du har "mekket" sammen, pluss borddekking, så synes jeg du kan legge på til 28.

    Håper jeg husker tallet til et senere innlegg.

    Klem

    SvarSlett
  2. Tomatsuppe er nammenam og med litt ekstra snacks oppi så blir det ekstra godt;9
    Enig med Smykka om at du må gi deg litt flere husmorpoeng!
    Rødvinsglasset under var helt passe;D


    Klem fra Grete

    SvarSlett
  3. Toro redder oss! Synes suppa de så kjempe god ut. Du fortjener virkelig husmorpoeng!
    Vinglasset under står nå på min ønskeliste :-)
    Klem Igi

    SvarSlett
  4. Wow, du er flink! Samme opplegg på torsdager her. Jeg hadde satt PappaJoe til å steke en grandis mens jeg hentet i barnehagen. Da jeg åpnet ytterdøra reiv svartbrentpizzalukta meg i nesa... Jeg VET han sovnet, men han nekter selvfølgelig ;) Dermed ble det pølser i brød, ingen husmorpoeng her i gården i dag...

    SvarSlett
  5. Ja, det der er et fullverdig måltid!
    Trodde ikke vi to skulle sitte og utveksle middagstips, men here we go: Noen ganger har vi tomatsuppe fra Toro, og så setter vi fram skåler med diverse (purre, tomater, ost, rømme, makaroni), og så har vi en slags taco-variant av tomatsuppe.

    SvarSlett
  6. Hehe, dette ligner mistenkelig på et innlegg jeg leste hos Mona Christin forleden:-)

    Men TORO er konge det ja, alltid en vinner her også:-)

    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  7. Toro har reddet mang en middag her i huset og:-) Men det der var jo en strålende ide. Pleier å ha i ekstra makaroni og egg, men der stopper det. Tror jammen jeg skal gå for Elisabeth-varianten i morgen:-)
    Vel fortjente husmorpoeng!

    SvarSlett
  8. tomatsuppe funker veldig bra!!
    hurra for TORO!!;)
    klem K

    SvarSlett
  9. Jepp, den der fortjener du poeng for. Særlig det med servietten. Det imponerte meg. For ikke å snakke om serviettlomma! :)

    SvarSlett
  10. Nesten så jeg fikk lyst på tomatsuppe! Toro er en god venn å ha i nøden stund!

    SvarSlett
  11. Du får mange husmorpoeng fra meg med den suppen der:)
    Men hva skulle vi egentlig gjort uten Toro?? thi hi
    Ønsker deg en herlig pinse min venn!
    smil og klem
    Nina

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...