onsdag 8. juni 2011

Forplikta til å vise fram premier?

Jeg har vunnet en del fine saker i blogglotterier.

Er man da forplikta til å poste et eget innlegg med "Se hva jeg har vunnet?" Forventes det at man skal vise fram premier?

Jeg tenker at slike innlegg strengt tatt kun er interessant for den som har avholdt blogglotteriet.

Det er selvfølgelig hyggelig å vite at mottaker setter pris på premien, men det finnes da vel andre muligheter. Det åpenbare er selvfølgelig å takke lotteribloggeren via kommentar i blogg og via e-post.

Nei, jeg er heller tilhenger av å smette premier inn i en mer naturlig setting. Som å vise hestehoven fra svette barnehender i eggeglasset du vant i "nå er våren her"-innlegget ditt.


Premiepute fra Slengkyss i et innlegg om Norgesglass

Eller at gevinstputa kan skimtes i innlegget om å slappe av på sofaen. Eller at servietter, lys og kopper finnes naturlig på bordet når du deler middagsoppskriftene dine - for de som har noen oppskrifter å dele...


Sommerkjole fra Ellen Sand Design i et "sommer i hagen"-innlegg

Hva mener du? Forventes det at man viser fram premiene? Blir man oppfatta som utakknemlig om man ikke skriver egne "takkeinnlegg"? Jeg vil gjerne høre deres mening.


Elisabeth

.

30 kommentarer:

  1. Hm, jeg vet ikke hva som forventes, men jeg synes selv det er hyggelig å vise frem det jeg har vunnet.
    Eget innlegg eller med bilder i et annet er hipp som happ, men jeg nevner hva jeg har vunnet og hvor jeg vant det.

    Nå må jeg innrømme at sikkert ikke har vist alt jeg har vunnet, men slik er det vel for alle i en hektisk hverdag.

    Klem Lykkeliten (som faktisk har vunnet 2 ting det siste døgnet!)

    SvarSlett
  2. Nei, eg tenker ikkje at det er forventa. Men å takke hos den ein vant hos skal ein gjere.
    Lurt å ta det med slik du gjer i andre innlegg, når det passar slik.

    SvarSlett
  3. Man er iallefall ikke forpliktet til å vise frem noe man har vunnet :-)
    Kanskje man gjør det av høflighet ?
    Som en takk ?
    Men det er ikke forventet :-)
    Tror jeg ?

    Jeg har gjordt det , når jeg har vunnet ( ikke det at jeg har vunnet så mye da :-)
    Men om jeg hadde en GiweAway selv , ville jeg IKKE forventet at Vinneren la ut ett innlegg , men jeg ville blitt glad OM hun gjorde det :-)

    Valgfritt vil jeg si :-)

    Gleder meg til å høre hva andre mener :-)

    SvarSlett
  4. Unnskyld - jeg tror jeg har skrevet til deg om det før ...

    SvarSlett
  5. Dette har jeg jammen lurt på selv... for jeg ser liksom ikke helt nytteverdien i slike innlegg jeg... takke skal man SELVFØLGELIG gjøre!!!! Men jeg har nok mer sansen for det du sier her... la det du har vunnet bli en naturlig del av bloggingen :)

    SvarSlett
  6. Jeg har ikke alltid laga innlegg om det jeg har vunnet. Men man bør takke! Det settes selvfølgelig pris på at vinner viser fram det man har gitt bort -Men jeg forventer det ikke! Blogging handler jo for mange om egenreklame. Det gjør det for meg også - når jeg driver med det jeg gjør. Så derfor er jeg feks kjempeglad for dette innlegget ditt her :D Takk søte.

    SvarSlett
  7. Hei høpp!!

    Jeg viser frem det jeg har vunnet,det er fordi jeg bare elsker å vinne ting,og er helt høy i en uke etterpå.Så bare må dele med dere hihi!!

    Dette må jo være opp til hver enkelt,og være valgfritt...

    Jeg liker dine snik reklamer:)

    Ha en fin dag!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  8. For å være heeelt ærlig blir jeg rett og slett litt svett av gi-bortene jeg. For da føler jeg at jeg "må" ha noe sjøl også. Det er selvfølgelig kjempehyggelig for den som vinner noe, og som får noe fint, og den bør, som flere er inne på, takke! Men det fins flere måter å gjøre det på. Ikke nødvendigvis i form at et innlegg.

    SvarSlett
  9. Takke er viktigst. På det ene eller andre viset. Men det er hyggelig og se hva folk har vunnet!

    SvarSlett
  10. Forplikta er man vel ikke - man blogger vel om hva man vil:o) Men jeg syns det er hyggelig å se at det blir nevnt i mottakerens blogg på et eller annet vis. Og jeg syns det er naturlig å gjøre det selv, de få gangene jeg vinner noe.

    SvarSlett
  11. Jeg synes sånne innlegg kan bli kjedelige. Samtidig veit jeg jo at folk som har gitt synes det er stas at det nevnes. Så det er vanskelig, det der. Jeg takker den som har sendt meg noe. Det er det viktigste, synes jeg. Og så har jeg sansen for å diskret vise fram ting på bilder sånn som du gjør her - da blir det en litt intern greie mellom giver og mottager. Likte innlegget ditt - det der er noe jeg grubler på - man kan jo få dårlig samvittighet fordi man ikke viser fram alt. Men det betyr ikke at man er utakknemlig. Det passer bare ikke å blogge om det. Eller så synes jeg det blir ...påtrengende?...uinteressant?...for andre lesere hvis jeg stadig skulle skrevet SE HVA JEG HAR FÅTT!!!!! SE HVA JEG HAR KJØPT MEG!!! osv. Jeg trur jeg gjør som deg. Viser fram noe, takker privat.

    SvarSlett
  12. Akkurat hva jeg trengte, jeg fikk nemlig en pakkesang fra bloggverden i går og hvordan skal jeg angripe det (har selvsagt pakket opp da ,-). Kjekk måte "å lure den med".

    SvarSlett
  13. Jeg synes ikke det er nødvendig å lage et eget innlegg, men selvfølgelig takker man for det man har fått. Nå har jeg aldri vunnet i noen give away, så har aldri måttet forholde meg til problemstillingen. En dag, kanskje...

    SvarSlett
  14. Jeg tenker det er vanlig høflighet å takk for det man har fått. Om man gjør det via e-post, kommentar på bloggen til den som deler ut premien eller lager et eget innlegg for opp til hver og en. Tenker det viktigste er at "giver" får en hilsen tilbake.

    SvarSlett
  15. Liker å vise frem alt jeg...både det jeg har vunnet, laget og kjøpt:) Det får være opp til den enkelte å avgjøre, og så får resten være opp til leseren:)
    Jeg forventer ingenting egentlig jeg;)

    Trine:)

    SvarSlett
  16. Jeg har tenkt på det samme. Foreløpig har jeg vunnet så få ganger at jeg har lagt noen bilder i høyremenyen. Julia Juleugle var så spesiell at hun fikk sitt eget innlegg, eller faktisk to.
    Ellers så har ikke jeg en sånn kjøpe og vise fram stil.

    SvarSlett
  17. Uff, ja, det er jammen ikke så lett å vite alltid, men synes nå du har løst det på en fin måte da:-)

    Og tusen, tusen takk igjen for det du vet!

    Klem

    SvarSlett
  18. Hei på du!

    Først: Kjempefin kjole med elastikk til Trollet under her! Den så utrolig lett og deilig ut, perfekt på varme sommerdager!

    Så: Takk for tips om hva man kan glede seg over når de varme sommerdagene ikke kommer! Hehe!

    Til slutt: Jeg tenker at takkeinnlegg må være valgfritt! Noen ganger har jeg laget slike vedr. ting jeg har vunnet/fått eller vedr. awarder, og andre ganger har jeg glemt det uten at det betyr at jeg ikke likte gaven eller ikke satte pris på awarden... Men prøver å huske å send en direkte takk til den som har sendt meg noe eller feks gitt meg en award. Da benytter jeg gjerne kommentarfeltet.

    Klemmis!

    SvarSlett
  19. Man ma jo takke. Men maten man velger a gjore det pa ma jo bli opp til enhver. Likte godt at du lot det bli en del av et annet innlegg - sa far jo mottaker se at gaven blir brukt og sa er det jo ikke hovedsaken i innlegget! For de som har laget gaven selv og selger dem sa er det jo hyggelig a hjelpe dem litt med a reklamere for produktene deres. Men na har jeg ikke vunnet sa mye her i blogglandia, sa det har ikke vaert noen stor oppgave for meg!

    SvarSlett
  20. Jeg forventer det ikke, men setter jo pris på tilbakemelding. Ser jeg at noen har vunnet en fancyshmansy ting et eller annet sted, sjekker jeg det ut noen ganger. Man kan jo finne mange skatter på den måten. (Jeg sleit forresten med et naturlig innlegg rundt juleugla. Nå husker jeg ikke hva den heter lenger (Julia?), men den ligger sammen med bamsene og blir lekt med i ny og ne!)

    SvarSlett
  21. Ja takk enten eller.......
    Kommer litt an på synes nå jeg, men å takke for premien til den som har gitt den er jo vanlig folkeskikk :))

    SvarSlett
  22. Huff, jeg vet ikke hva jeg synes jeg Elisabeth...kanskje litt sånn ja takk begge deler som Guri skriver...

    Jeg tenker nesten det er mer hyggelig å se tingen "min" som en del av interiøret. Da vet jeg at den blir brukt og satt pris på...på en annen side så synes jeg det er fint å kunne vise og reklamere for andre også. Men de må ikke regne med at jeg gjør det med en gang. Jeg gjør det når jeg husker det og har tid. Tidsperspektiv blir vell alt fra en dag etter jeg har mottat og innen et år?;) Nå er foreløbig ikke dette en stor problemstilling for meg...

    Tut og kjør, hei sveis :)

    SvarSlett
  23. Koselig med en takk til giveren syns jeg, men har dårlig erfaring, siden jeg er ganske ny og ikke har vinni NOE enda! Så det så ;)
    Har ikke akkurat slengt rundt meg med gaver jeg heller da ;)
    Man får gjøre det man føler for sjæl!

    SvarSlett
  24. Du får sagt det på beste måte som alltid du...

    Den e vanskelig den der, for oss alle trur eg. Eg like å visa fordi eg e takknemlig, men og ofte som ein liten reklame for den andre bloggen. Eg e derimot ikkje alltid bekvem med at andre vise fram kjenne eg. Det e kanskje mest fordi eg har lyst te å gi nåke te akkurat den personen av forskjellige grunner og det e liksom litt mellom oss og ikkje for å få oppmerksomhet fra andre. Vett ikkje kossen andre tenke, så då vise eg vel ofte for sikkerhets skyld det eg får...

    Me tenke generelt litt for møkje øve sånne ting me kvinnfolk trur eg...

    SvarSlett
  25. Jeg forventer det ikke, men det er utrolig hyggelig å se kjolen jeg har laget i innlegget ditt.
    Ellen :D

    SvarSlett
  26. bra innlegg!
    jeg synes også det er litt kjedelig for alle andre enn giveren, å lese slike innlegg. Jeg synes ihvertfall alt slike innlegg er kjedelige selv. (i tillegg til giveaways, reklamering og alt det der maset..)
    En må heller prøve å "bake" det inn i et innlegg, der det blir en naturlig del av et tema eller noe..
    ja,noe sånt ja.
    Pokker så god jeg er til å forklare.

    SvarSlett
  27. Jeg vinner så sjelden jeg, så da blir jeg så glad når jeg først gjør det at det er helt naturlig å vise fram det jeg har vunnet. :-) Jeg har laget takkeinnlegg de to gangene jeg har vunnet noe her inne, og bryr meg katta om andre enn giveren syns det er kjedelig. :-D

    SvarSlett
  28. Aner ikke hva som er "riktig" jeg, men jeg viser det på den måten som føles riktig der og da. Noen ganger inne i et annet innlegg, og andre ganger i en egen blogg.
    Jeg skriver jo bloggen min like mye for meg selv som for andre, og "tenker" på nettet. Da tenker jeg jo at jeg er glad for at jeg har vært så heldig og har vunnet, og er glad for at noen har donert disse premiene. Liker å reklamere litt for gode mennesker og produkter jeg, og deler gjerne på bloggen.
    Veit da søren hva som er riktig..

    SvarSlett
  29. Ehem.. Grattis forresten. ;)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...