torsdag 13. oktober 2011

Hvordan selv bli en turistattraksjon

Her følger en enkel oppskrift på hvordan du kan bli en turistattraksjon. Ja, temmelig enkel, kun to steg:

  1. Reis til Berlin med andre lystige damer
  2. Hiv deg på en Trabi-Safari

Simple as that.



Da jeg var på jentetur i begynnelsen av september, var en av de lureste tingene vi foretok oss, bortsett fra å spise på "blinde-restaurant", å oppleve Berlin fra en gammel, rød Trabant.

Det arrangeres turer med disse gamle klassikerne av noen skranglekasser. Man må selv være sjåfør og kjører på rekke og rad med en guide foran i følget som på gebrokken engelsk og gjennom sprakete høyttalere loser deg gjennom Berlins gater.



Det er klart et sånt opptog vekker oppsikt. Såpass oppsikt at turistene (de andre turistene) drar fram kameraet og tar bilder.



Og japanske Moko kan vel hjemme igjen fortelle under sitt lysbildeshow fra Europa-turen 見てこれ本当に楽しいパレードでした!面白いそのように自分の空き時間で走り回ると仕事を持つことができない本当の金持ちでなければならないものを参照してください


Han guiden var en skikkelig tullebukk. Vi hadde bestilt engelsk guiding, men det foregikk stort sett på tysk og så slang han inn noen fraser på engelsk.

Jeg kan ikke tysk og oppfatta kun. "You drive so good, thank you very much" mens de 8-9 Trabantene hosta og harka seg framover og de første titt og ofte måtte vente bak neste sving på de siste.

Mens min gode venninne, vår nøye utvalgte sjåfør, snakker og forstår tysk utmerket og kunne avsløre at guiden på tysk sa noe ala: "Kan dere jentene bakerst prøve å finne tredjegiret, takk."



Det må nevnes at det ikke var vi som var jentene bakerst, men at vi brukte et kvarter før vi fant tredje hakk på rattgiret, det stemmer.

Men alle var helt enige om at det hadde vært en fin tur, jepsi pepsi.

Elisabeth, passasjer

.

30 kommentarer:

  1. He he :)
    Man har ikke mer moro enn man gjør med seg selv ;))
    Ha en flottings dag :)
    Klæm

    SvarSlett
  2. Hehe, artig turistattraksjon. :-D Tenker dere florerer på mange turbilder nå.

    SvarSlett
  3. Fantastisk! Takk for tips, dersom jeg skulle slumpe å havne på jentetur i Berlin :-)))

    SvarSlett
  4. Hah!
    Nå vet jeg om 2 ting jeg skal gjøre når jeg reiser på jentetur til Berlin..!
    :)

    SvarSlett
  5. Og hvis man kombinerer dette med ditt forrige ikkerekkeflyettipset, får man jo massemasse oppmerksomhet!

    SvarSlett
  6. Lurt tips. Og hvis du kombinerer disse to, mot det forrige ikkerekkeflyettipset, får man jo riktig så mye oppmerksomhet på en og samme tur;)

    SvarSlett
  7. Noe galt med kommenteriga di. Jeg kommenterer sikkert dobbelt så ofte som det syns. Blir omdirigert til ny side med tomt kommentarfelt, også må jeg skrive alt på nytt. Men nå som jeg tenkte jeg skulle finne u hvor feilen lå gikk det plutselig. Så nå vet jeg ikke.

    SvarSlett
  8. For nå gikk det jo veldig fint. Jaja, god torsdag!

    SvarSlett
  9. bra tips. herved notert!
    hørtes gøy ut.
    by the way - du vet hvor tredjegiret er, ikke sant? ;)

    SvarSlett
  10. Blir glad over å høre at det er fler som ikke kan tysk. Likevel har jeg inntrykk av at alle som kan tysk i større eller mindre grad forventer at alle vi andre forstår det goså, i større eller mindre grad.
    Høres uansett ut som om dere hadde en artig guidet tur der gjennom Berlins gater, hehe.

    SvarSlett
  11. Det så morsomt ut, nå vil jeg også til Berlin, tror jeg må ta med meg studenten så vi kan kjøre sånn bil vi også :)

    SvarSlett
  12. Fantastisk!! *misunnelig* Berlin er en flott by, sjøl om jeg mislikte den første gangen jeg var der.

    SvarSlett
  13. Høres ut som en fantatsisk morsom tur da!!! :)

    SvarSlett
  14. hehe :) det så jo morsomt ut da!

    SvarSlett
  15. Ho-ho!
    DET høyrdes kjekt ut, Blitzen und Donnerwetter!

    SvarSlett
  16. Ordnung muss sein!! Kan skjønne dette var et skue:O))
    Nyt dag og helg, klem fra meg;)

    SvarSlett
  17. Hehe.. høres ut som den fine turen ;)

    SvarSlett
  18. Haha, det der hadde jeg aldri turt, hvis jeg måtte kjøre selv! :D Men morsomt påfunn da! :)

    SvarSlett
  19. To tips notert: Alltid ha med noen som snakker språket + kjøre gøy bil!

    Har ikke vært i Berlin. Kanskje det må prioriteres. :D

    SvarSlett
  20. Det høres ut som en tur jeg hadde likt å være med på ;-)

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  21. Dette hørtes utrolig morro ut!
    Kunne godt tenkt meg en sånn tur selv jeg!

    SvarSlett
  22. hehe, hørtes ut som artig tur ja!

    SvarSlett
  23. Hehe!
    Såg kjekt ut!
    Eg kunne trenge ein los gjennom Oslo også, eg ;)

    SvarSlett
  24. Det var bra du kom deg av sted til sist, slik at du fikk deg en morsom kjøretur! Bilturmuligheten skal jeg huske om det blir ny tur til Berlin!
    Takk for råd om bananfluer. Nå må vi drikke vin for å få en skvett til overs.....

    SvarSlett
  25. Fantastisk! Digger bilene, historien din og BERLIN: Var der i oktober i fjor, and fell in love!

    SvarSlett
  26. Drømmer du om å bli en turistattraksjon?

    SvarSlett
  27. Pia, jeg VAR jo en turistattrasksjon - for en stakket stund. Moro det.

    SvarSlett
  28. Haha, den der guidinga hørtes helt fantastisk morro ut!

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...