lørdag 12. november 2011

Juleverksted - teori og praksis

Teori:

Hyggelig og harmonisk pusling med ett eget barn og to lånte. For en gangs skyld tidlig ute med julgavelaging. Litt koselig musikk på radioen i bakgrunnen og en god tone rundt bordet.


Praksis:

Egen åtteåring: -Hæ, juleverksted nå??! Det pleier ikke jeg ha før lille julaften!




Egen åtteåring: -Uææææ, jeg får det ikke til, jeg må ta opp alt sammen.




Ikke så harmonisk mor: -Hvorfor tok du opp alt, du hadde da ikke trengt det. Jeg kunne hjulpet deg.
Egen åtteåring (absolutt ikke harmonisk): -Neihei, det ble stygt. Ååååå, nå må jeg gjøre alt på nytt.




Lånt åtteåring: -Jeg er sulten.

Mor som holder ståltråd mens egen åtteåring tvinner perlesnor på: -Er du sulten? Ja, men da begynner jeg å lage risengrynsgrøt nå.




Lånt femåring: -Jeg trenger saks. 


Mor ved grytene: -Trollet kan du hente saks, jeg må røre her nå så ikke grøten setter seg fast i kjela.




Egen åtteåring: -Nei, jeg kan ikke hente saks for jeg må holde her så ikke perlene detter av!


Nei, det er ikke alltid samsvar mellom teori og praksis, men resultatet ble bra. Flere små pakker ferdig innpakket i papir med nisser på, med kort og det hele.

Og det mange uuuuuker før julaften! Det er ny rekord. 

Elisabeth, som sendte mette unger ut og tok gledelig ryddinga i fred og ro.

.

31 kommentarer:

  1. Sannelig er du god og flink, tenker ungene koste seg i førjulsmodusen de fikk etterhvert:O)..og så flotte julegaver de fikk laget!!
    Nyt helga i fred og ro, klemmings;)

    SvarSlett
  2. He he, det er godt å få det unna litt tidlig;-) Tålmodighet er en dyd og de beste lærermestrene vi har er nok våre barn;-D

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  3. Flotte julegaver! (jaja - selv om jeg syns det er i tidligste laget da..)
    Men det skulle ikke forundre meg om dette bare er et av mange juleverksteder hos deg :)

    Go' hælj og klem klem

    SvarSlett
  4. Det er ikke alltid teori og praksis stemmer overens nei, men det ble flotte resultat da :-) Og du er virkelig ute i godtida :-D

    God helg - klem Siv

    SvarSlett
  5. for noen skjønne julegaver! Jeg planlegger også juleverksted.... men det blir i desember i år...

    SvarSlett
  6. SÅ flotte julegaver!!!

    Og du har nok rett.... jeg har nok skrytt på meg noe tynne legger :) hohoho

    SvarSlett
  7. Herregud, du har jo juleverksted før meg! Det er utrolig, har alltid trodd jeg var først. Har riktignok brette stjerner i mange uker, men det tells liksom ikke tror jeg. Hvis det teller har jeg vel hatt juleverksted fra ettermiddag tid

    SvarSlett
  8. til leggetid hver dag i en måneds tid. Høres nåde koselig og stusselig ut på en gang.

    SvarSlett
  9. fordet om det kanskje ikke er like harmonisk hele tida, er det jammen meg koselig med sånne juleverksted-stunder alikevel.
    har en åtteåring og en seksåring som gleder seg her i huset. Toåringen gleder seg ikke, for hun vet jo ikke hva det er....

    SvarSlett
  10. fordet om det kanskje ikke er like harmonisk hele tida, er det jammen meg koselig med sånne juleverksted-stunder alikevel.
    har en åtteåring og en seksåring som gleder seg her i huset. Toåringen gleder seg ikke, for hun vet jo ikke hva det er....

    SvarSlett
  11. He he :) Praksisen stemmer nok best med min virkelighet også ja ;)
    En deilig følelse å være ferdig med noe i god tid før jul :)
    Klæm

    SvarSlett
  12. Jeg vil å ha juleverksted... jaja, får klare meg med de vi har i barnehagen :) De perle hjertene var kjempefine! Hvor har du kjøpt perlesnoren?

    SvarSlett
  13. Det er koselig med juleverksted og jeg er veldig glad i grøt. :-)

    Cecilie

    SvarSlett
  14. 3 priner; Perlesnor kjøpt på Clas Ohlson, 20 kr. stykket.

    Mormor; Ja, du forundrer rett. :-)

    SvarSlett
  15. Skal ha meg ett voksen juleverksted med papirlenker og vin... ;) Tipper det blir kaotisk hehe..

    SvarSlett
  16. Så sjarmerende de hjertene var :) Jeg er imponert over hvor tidlig du har startet !

    SvarSlett
  17. Imponert.
    Både over tidlighet og flotte resultat!
    :)

    SvarSlett
  18. Kjekt med alt som er gjort! Ble veldig fine hjerter. Kanskje jeg kopierer ideen og lager det med egne barn :-)
    Klem

    SvarSlett
  19. Jepp, sånn er det alltid. Et stort gap mellom teori og praksis. Men likevel er det jo en gullting å gjøre (få gjort) og all heder og ære for å være ute i såpass god tid! Dyktig!! :)

    -og det ble jo skikkelig fine perlerier!!

    SvarSlett
  20. Heder og ære for vel gjennomført juleverksted! Og resultatet ser jo flott ut. Er sikker på at du til neste år glemmer alt stresset med det og inviterer igjen ;)

    SvarSlett
  21. Haha ! Hjemme hos oss kunne dette definitivt vært. I alle fall med tenåringene. De har absolutt ingen forståelse for at de skal mene at slikt er hyggelig. Sukk.

    SvarSlett
  22. Jeg tror du er riv ruskende gal jente! Jeg hadde FORLANGT av MINST en forelder pr. lånt barn var med. Det er da mer enn nok å prøve å holde styr på eget barn ved sånne anledninger. Men all ære til deg som sto det over.Stikker inn og stemmer på skilpadda (enda en gang til),i ren ærefrykt for deg. :-) ;-)

    SvarSlett
  23. Hahaha!
    Realistisk juleverkstad, men urealistisk tidleg!

    SvarSlett
  24. Så mye fint dere har laget..Jeg og minstevimsen har også laget jule pynt i dag med Odd N og Sissel k jule cd i bakgrunnen.Må jo få litt jule stemning for å få ånden over seg:)

    Ha en fin søndag!!

    Klem linda:)

    SvarSlett
  25. Koselig! Jeg ender som regel opp alene når jeg prøver meg på slikt sammen med gutta mine;)

    SvarSlett
  26. Så flink du er som lager til verksted med både eget og andres barn.... Har lyst til å følge ditt eksempel, jeg!
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  27. ÅÅå så flinke dere er......kjekt med juleverksted og godt med alt som er gjort

    En fin søndag til deg
    Klem

    SvarSlett
  28. Resultatet ble kjempebra i alle fall! Sånne "rude awakenings" har jeg også hatt... mange ganger ;)

    SvarSlett
  29. Sånn alt i alt var det vel koselig likevel! Ha en riktig god søndagskveld:)

    SvarSlett
  30. syns du/dere var kjempeflinke! Lurer på juleverksted sjøl, her var det fine tips. ha en fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  31. Idyllen slår sprekker enkelte ganger ja.
    Husker flere ganger da barna var små, hvor det istedet for hygge mest ble krangel om saksen.

    Ny god uke ønskes deg. Er det julebakst på gang nå kanskje? Tidlig ute som du er. FLOTT!

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...