lørdag 9. juni 2012

Rot, rotete, mest rotete

Trollet (8):

-Mamma, du er minst rotete, så kommer pappa og så kommer jeg. Så når jeg synes det er rotete....da er det rotete, da!

Men nå har denne dama tatt et skikkelig raid og rydda i loftskottet i det minste.

Jeg har kasta, gitt bort og solgt unna. Nevnte jeg at jeg er forelska i Finn? Ja, jeg gjorde visst det. Fabelaktig konsept. Ja til gjenbruk!

Men altså, kottet; Se så ryddig! Ohoi!





Jeg burde selvfølgelig tatt et før-bilde så dette kunne blitt et skikkelig interiørinnlegg....sånn nesten. Veldig amatørmessig. Ja bildekvaliteten burde strengt tatt vært bedre for å kvalifisere til interiør også...ja ja. Men tro meg når jeg sier at denne kroken var helt uframkommelig etter at vi i forbindelse med loftstuesnekringa bare pælma ting inn her.

Så om du tenker nå at "det var ikke såååå ryddig, da", så se for deg en haug med esker, planker, poser, kofferter og diverse i en salig kamasutralignende stilling. Da skjønner du hvilken fantastisk innsats og tidsbruk som er investert her, ikke sant?

Jeg er iallefall utrolig fornøyd med å rydda her, nå ser man faktisk gulvet også. Ikke verst. Jeg klapper meg selv på skuldra, masserer ømme knær, feirer med et glass Pepsi Max og tildeler meg selv en slump husmorpoeng for innsatsen.

Har du et kott, en bod, kjeller, loft eller garasje som burde ryddes? 

Elisabeth



16 kommentarer:

  1. Så deilig å få gjort slike ting. Kanskje jeg skal leie deg inn? Jeg har nemlig flere kott og rom og skap og diverse som må/burde/skulle ha blitt ryddet. Hjelper fint lite at jeg har fått senebetennelse og ikke kan gjøre det spøtt for tida heller... Jaja, får ta det en annen gang :). Goooood helg!

    SvarSlett
  2. Så flott da. Min bod ser ikke slik ut for å si det sånn ;)

    SvarSlett
  3. Eg er imponert:) Eg kunne sikkert tatt bilete av kottet mitt og sendt det til deg som førbilete;)

    SvarSlett
  4. Flink har du vært. Vi har et roterom her i huset også, men det blir ryddet flere ganger i året. På den måten blir det aldri helt bombet der.
    Tights er helt fabelaktig og trene med, skulle startet med det for lenge siden. Så det må du prøve:-)

    SvarSlett
  5. Ikke sånn generalopprydding, men det er enda nødvendig med mer rydding før gården fylles med bryllupsgjester. Hver gang mannen sier at gjestene ikke skal inn der eller der så svarer jeg forsåvidt ikke, men jeg tar ikke sjansen.

    Og som du skriver: det er så deilig etterpå. Vel fortjente husmorpoeng.

    SvarSlett
  6. Her ryddes kjøkken og stue ned i esker i dag, og parkeres i kjellerstua (aka sykroken). KAOS er vel en underdruvelse, men her skal alle de eskene gås nøye etter i sømmene når de pakkes opp om (forhåpentligvis) en tre ukers tid...det er nok en del duppeditter som aldri får sette sine "ben" på det nye kjøkkenet;). Så, kaos nå - husmorpoeng (gad vite jeg trenger dem!) etterpå;).

    Fortsatt finfin helg til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Må alltid innom kaos-tilstander underveis i ryddinga, sånn er det bare.

      Slett
  7. Nei, men jeg har en leilighet som skulle vært ryddet :)

    Å rydde opp i en bod, det tar tid, tålmodighet og litt gi f... Ellers ender man bare med å stue noe fra en side til en annen igjen ;)

    SvarSlett
  8. Det heter vel rot, rotete, rotest? Jeg kan trolig legge ut et før-bilde for deg, jeg. Og det kommer jeg trolig til å gjøre også... Jeg har et kott som må tømmes helt. For det skal pusses opp. Og bli et slags mikro-walk in closet. Hadde store planer om å begynne denne uka siden Mannen er bort. Jeg har kommet så langt at jeg har lukket opp døra. Og lukket den igjen...

    Kottet ditt er forøvrig fabelaktig! ;o)

    SvarSlett
  9. Vet nesten ikke hva jeg skal svare på spørsmålet ditt..hvor jeg skal begynne..kjeller, loft garasje..noen rom ellers også..
    Ha ei fortsatt fin helg, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  10. Her er det strøkent, overalt. Kamasutra driv ikkje EG med! ;)

    SvarSlett
  11. Du fortjener både noe godt i glasset og husmorpoeng for den!

    Har selv en liten sti gjennom alt rotet i kjelleren, sukk.

    SvarSlett
  12. Måtte du minne meg på det??

    SvarSlett
    Svar
    1. JA! Når jeg selv for en gangs skyld har god samvittighet.....for ETT rom. Vi har da flere rom i dette huset, rom som absolutt trenger en rens. Men nå tok jeg iallefall dette ene og man må fokusere på det positive. :-)

      Slett
  13. Her er det bomba overalt.... Særlig på loftet og i kjøkkenkottet. Nå har jeg kjørt Eskil i bursdag, og har 3 timer på meg til å fly som en virvelvind rundt her å rydde. Straks... Skal bare..... :)

    SvarSlett
  14. Dyktig har du vært! Det er et ork å komme igang, men Gud så godt det er når det først er gjort!
    Vi hadde storopprydding på loftet i påska, og det ble jo reine ballsalen der oppe. Det gjenstår å se hvor lenge det holder...
    All søpla derfra ble forøvrig lagret i garasjen helt til tidligere denne uka. Da var det kjekt med streik i barnehagen så mannen måtte være hjemme med minstemor. Da kunne han jo like gjerne gjøre litt nytte for seg med en tilhenger når han fikk et par ekstra fridager :))))

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...