fredag 1. juni 2012

Tryllestav søkes

Fredag ettermiddag:

-Mamma, på mandag må jeg ha med kostyme på skolen.


-Kostyme?


-Ja, vi skal øve til sommeravslutninga med kostymer.


-Jaha, hva slags kostyme skal du ha da?


-Jeg skal være hest!


-HEST?


-Ja!

-Men det er jo ikke så lett å bare trylle fram et hestekostyme *lettere stressa mor*

-Jo, vi kan jo bare kjøpe.


-KJØPE!!!? Det er ikke bare å kjøpe sånt, man får ikke tak i hestekostyme i enhver butikk og dessuten koster sånt mye penger og du skal bare bruke det en gang! *stressa og oppgitt mor*. Vi har masse vi skal gjøre i helga og vi skal bort og nei......Vi får ta en sort bukse og genser og så får vi finne ett eller annet som kan funke som hale...


-Jammen mamma, jeg skal være Pippis hest og den er hvit med svarte prikker......





18 kommentarer:

  1. Been there, done that. Mellomste skulle være ekorn en gang. Jeg leita overalt, men ikke f**n at jeg fant ekornkostyme! Eneste var på nett. Ekornkostyme til voksne. Til et par tusen kroner. Ble brun strømpebukse, brun skjorte + en hale. Men selvfølgelig var det en av de andre ungene som stilte i prima hjemmesydd ekornkostyme. Og vips, føler man seg som en elendig mor. Grrr!

    Lykke til i jakten på hestekostyme! Det var den helga, liksom. ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, der er andre som skal være Pippis hest også....jeg kjenner til min ergrelse at det stresser meg.

      Slett
  2. Vær glad at du fikk nyheten i dag og ikke søndag kveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, snuppa selv har jo selvfølgelig visst i ukesvis at hun skulle være Pippis hest.

      Slett
  3. Hihi! Lycka till och hoppas du hittar en trollstav! Hade jag haft en skulle jag skickat den till dig blixtsnabbt. :D

    SvarSlett
  4. Ojda! Den var lei. Lykke til! Godt det var hos deg den bomben sprang, og ikke hos meg, for å si det sånn. Hadde nok blitt litt av en pippi-hest. :-D

    SvarSlett
  5. Haha, jeg kjenner hjernen begynne å røre på seg med én gang jeg hører kostyme. Har produsert noen opp gjennom åra. Og nå er jeg i gang med å tenke hest... Lykke til! :o)

    (hvit t-skjorte med svarte dotter, hårbøyle med ører, duskehale... ;o) )

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tips, min hjerne har beveget seg dit den også.

      Slett
  6. Du har jo heeeele lørdag og søndag til å lage Pippi-hest ;) Hadde det vært en av mine, hadde de sagt fra søndag kveld... Lykke til! Et hvitt laken, sorte rundinger av sort stoff som limes på må jo kanskje være en start? Jeg stresser med deg!

    SvarSlett
  7. Simsalabim, tenkte som Heidi :-)

    SvarSlett
  8. Hehehe... Om det hadde vore mi, hadde eg sendt ho til ei bestemor for helga, og kryssa fingrane;)

    SvarSlett
  9. Noen tryllestav har jeg desverre ikke, men jeg sender gode tanker og krysser fingrene for at det står en prikkete hest i gangen din på mandag. Klar for skolen ! :)
    Lykke til :)

    SvarSlett
  10. aaaaaaah... kjenner den stressa følelsen ja... hehe.. håper det ordner seg. Synes laken som foreslått over her var smart! Evt bar hvit strømpebukse og genser som du limer svarte prikker på.. man og hale har jeg derimot ingen tips på... Lykke til!
    Regner med vi får se den ferdige hesten :)

    SvarSlett
  11. Oj, kjenner jeg blir stressa på dine vegne :) Lykke til med hva det enn blir - kjøpt eller hjemmelaga.... (Kanskje noen du kjenner sånn helt tilfeldigvis har en hest uten innmat liggende ? ;)

    SvarSlett
  12. heheheheheeheheeheheeheeh!

    SvarSlett
  13. Hahaha, herlig!
    Og er det noen som kan fikse det
    er det vel deg? =]

    SvarSlett
  14. Grøss- grøss... Her fikk jeg ubehagelige minner bragt opp i dagen!! Husker ett tigerkostyme som ble et strabasiøst prosjekt for mor...

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...