søndag 30. juni 2013

Bilferieantrekk

Vi skal på bilferie i sommer. Og skal man på bilferie, så skal man på bilferie.....

Klart man må ha antrekket, eller outfiten, i orden. 

Helt naturlig å sy seg en kjole med biler!




Jeg burde selvfølgelig slengt meg på panseret, men siden dette var en tilfeldig valgt bil på en parkeringsplass så nøyde jeg meg med å "pose" litt sånn dramatisk lent mot siden av bilen i stedet. Veldig feigt, I know!

(Det er i grunnen greit å se bilder av seg selv, ikke visste jeg at denne bh-en pusher litt feil og gir meg runde, snåle pupper. Nå veit jeg det og kan forkaste den. Overse det, se heller på syprosjektet.)




Jeg ble veldig fornøyd med kjolen. Det er vel lov å si? Til og med vår nevø på 12 bemerka kjolen i gårsdagens familieselskap.




Jada, har juksa litt. Overdelen er en kjøpt t-skjorte. Hvorfor skal man bale med å sy en ensfarga t-skjorte når man kan finne en på et tilbudsstativ i butikken. Den valgte i riktig i farge var riktignok ikke på salg, men den kunne vært...


Bilstoffet er fra Stoff og Stil. Gleder meg til å treffe på noen matchende smågutter.




Det føltes en smule vilt og galt å klippe i en hel fersk og ubrukt t-skjorte, men jeg kom fort over det. Akkurat som jeg har kommet over jersey-skrekken min. Ihvertfall nesten. Jeg har ikke vært så glad i jersey, men etter dette vellykka prosjektet så er angsten en mil mindre.

For å sprite opp litt sydde jeg inn to stropper i sidene og trædde inn et rødt silkebånd som knytes i ryggen.





Niåringen har ingen søsken hun kan matche antrekk med, så da blir det å stå i stil med mora si, da. Hun syntes (selvfølgelig) at kjolen min var kul og ville (selvfølgelig) ha noe i samme stoff.

Noe av den avklippede delen av t-skjorta ble ribb og nesten vips, så hadde Trollet bilferienatrekk hun også.




Siden Trollet har stukket av på hytta med bestemor og bestefar blir det ingen bilpanser-posering der heller. Enda hun definitivt hadde kommet seg opp på det panseret på en adskillig mer elegant måte enn mora si, om hun hadde prøvd.

Ok, mor og datter klare for bilferie. Mon tro hva Mannen sier til t-skjorte i samme stoff.....?


Elisabeth, bilferieklar



25 kommentarer:

  1. Hvis jeg hadde kunnet sy, ville jeg sydd meg en kjole med skilpadder på. Jeg ønsker meg klær med skilpadder på. Da jeg var i plastikkbesøk for noen uker siden, var det noen som fortalte meg om en butikk i Bergen hvor de syr klær, men der sellger de pels, så det er ikke aktuelt.

    Cecilie

    SvarSlett
  2. Skilpadder høres kult ut. Jeg har et grønt stoff med flodhester jeg prøvde å sy skjørt av, men det ble ikke så vellykka.

    SvarSlett
  3. Så kult! TENK om meg - guttemammaen - hadde kommet ut fra badet i en sånn kreasjon! Den var knallfin (og puppene var slett ikke snåle!) :)

    SvarSlett
  4. Regner med at mannen blir like begeistret som 12 åringen. Tross alt menn..

    Har selv benyttet meg av ferdig t-shirt som topp ved flere prosjekter, så juks,- nei det er jeg ikke med på. Gjenbruk eller redesign derimot, kan jeg godt kalle det.

    God bil-ferie. :)

    SvarSlett
  5. Familen må jo matche! Sy t-skjorte!

    (Du gir meg innmari lyst til å sy! En gang...) ;-)

    SvarSlett
  6. Dødskul! Vil ha en slik!

    SvarSlett
  7. Stilig! Absolutt redesign :-)

    SvarSlett
  8. Veldig kul kjole, og snasen modell! Mannen må seff få noe matchende, han og:)

    SvarSlett
  9. Så lurt å bruke t skjorte til kjoleoverdel. Eg merker meg tipset :)
    Det må bli bilshorts til mannen.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha ha, ja nå fikk jeg et herlig bilde på netthinnen.

      Slett
  10. Fantastisk kjole!! Kudos!

    SvarSlett
  11. Tenk for et fint julekort det kunne blitt. Hele familien i bilantrekk oppå panseret på en bil. :D
    Kjolen blei innmari kul. Sitter veldig fint på deg, du har truffet blink med snittet. Du er rett og slett blitt flink og kreativ sydame.
    Har forøvrig samme erfaring med bilder av meg og antrekk. Man ser fort hva som ikke funker. Det kan i grunn være ganske nyttig. Jeg har både kasta klær og sydd om etter å ha sett bilder av meg selv. :)
    Ha en super ferie.
    Ellen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ellen. :-)
      Ja, et flott julekort ville det blitt. :-)

      Slett
  12. Kjempefin kjole og skjørt! Du skulle klart ha hvid deg på panseret...Det gjorde jeg som 16-åring på tur med min første, store kjærlighet. Han skulle ta en tøft bilde. Det viste seg at bilen jeg heiv meg på, hadde den høyeste bilarmen jeg noen gang har hørt. Vi forlot "åstedet" i en voldsomt fart, kan man si :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha ha ha, artig historie ble det i alle fall.

      Slett
  13. Glemte helt skoene og armbåndet. Gjennomført stilig.
    Ellen :)

    SvarSlett
  14. Takk for tips!!! Superfin kjole:)
    God bilferie!

    SvarSlett
  15. Tøffeste kjolen jeg har sett på lenge!
    Ha en strålende ferie.

    SvarSlett
  16. Kjempetøff! Og ikke avskrekkende vanskelig heller *vurderer å ta fram symaskina*

    SvarSlett
  17. RÅKUL kjole!! Så utrolig tøft med det bilstoffet!
    For ikke å snakke om DE lekre skoene! Så stilig og gjennomført:-)

    SvarSlett
  18. Du var råkul, og ser ut som en skikkelig bilferie-rype sv beste type! Og så rød sko da! Ha en kjempefin tur, og sy noe matchende tilgangen da!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  19. Sy noe matchende til mannen, var det jeg mente å si!

    SvarSlett
  20. Dette var kult. Flott at du linket opp hit i (gårs)dagens innlegg så jeg fikk sett den. Inspirerende, og jeg digger skoene dine :)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...