søndag 9. juni 2013

Noen ganger blir jeg veldig fornøyd

Noen ganger blir jeg veldig fornøyd med det jeg syr.





Som denne veska, gave til en venninne





Nesten helt uten småfeil og skjevheter, ingen som mottaker vil legge merke til i alle fall.

Vanligvis bruker jeg samme stoff på begge sider av skulderremmen, men denne gangen tok jeg jobben med to. Jeg tok meg også bryet med å skifte tråd mange ganger, brukte forskjellig over- og undertråd og våga meg på kontrastfarge i presisjonssømmen rundt stjerneapplikasjonen på fronten og på knappen. Kontrasttråd er som kjent ikke smart om sømmen ikke blir pen.



Det kule stoffet i innerlomma har jeg knuga på lenge, men nå turde jeg å sette saksa i det.


Ekstra gøy å gi bort noe som man har laga sjøl, som man egentlig  kunne tenkt seg å beholde og som bursdagsvenninne blir glad for.

Tror jeg skal sy noen flere gaver nå og finne noen å gi det til så jeg kan få den gleden flere ganger. Noen jeg kjenner fortjener vel en sommergave?


Elisabeth, med symaskina i høygir


14 kommentarer:

  1. Fin! Har sydd mange vesker, men har venta på ny inspirasjon - takk;)

    SvarSlett
  2. KUL veske - men jeg finner ikke inspirasjonen selv .....
    Har noen på bestillingslista, så snart MÅ jeg bare ....
    Ha ei fin uke...

    SvarSlett
  3. JA! Jeg veit om ei som virkelig fortjener en sommergave. Ses om ei uke:)

    SvarSlett
  4. Fin veske! Den største gleda ein kan ha, er jo å gjere andre glad;)

    SvarSlett
  5. Du syr så mye fint! :)

    Jeg savner den gamle symaskina mi nå :)

    Ps Du er nominert: http://www.egedenne.com/2013/06/the-independent-blogger-award.html

    Tilføy gjerne andre blogger på listen :)

    SvarSlett
  6. Kjempefin veske. Det er en god følelse, å lykkes.
    Ellen :)

    SvarSlett
  7. Fin veske. Spennende med alle detaljene :-)

    SvarSlett
  8. Imponert! NÅ skal jeg pinadø sy litt selv også. Jeg blir inspirert :)

    SvarSlett
  9. Hærlig!

    Så deilig det må være å få ting,
    også når man prøver det for første gang.
    Håper du lever lenge på den. Det fortjener du!

    Nå får du sette igang og sy en like fin en te dæ sjøl!
    Klæm

    SvarSlett
  10. Hei, så flink du er! Den var kjempe tøff, og jeg fikk veldig lyst til å sy litt selv!! Må bare få tak i en symaskin ;)
    Ha en fin dag !

    SvarSlett
  11. Jeg må si du imponerer meg, Elisabeth. Snart kan du gi ut en hel bok med egne kreasjoner og tips.

    SvarSlett
  12. Tøff veske!
    Kjekt å gje vekk noko ein har laga sjølv. Eg laga vesker til julegåver. Dei var ikkje utan feil og småfusk, men alle tre jentene var fornøgde.

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...