onsdag 8. januar 2014

Glede seg til å vaske badet??? Og et tips som faktisk er nyttig


Det kommer vel ikke overraskende på noen at jeg ikke akkurat er superoverbegeistra for husvask.
Så derfor var jeg en smule skeptisk da jeg så denne overskriften på dagbladet.no.





Skeptisk og nysgjerrig, får jeg si. Glede seg til å vaske badet??!! Hallo?

Om Colin Firth satt på dasslokket og proklamerte kjærlighetsdikt så lenge jeg holdt på å gnikke gulvflisene, da....kanskje da, ville jeg ha styrta hjem fra jobb hver ettermiddag og gleda meg til å vaske badet. Muligens.

Men man må jo vaske badet, enda så kjedelig det er. Så jeg gjør det altså, en gang i blant. Kunne denne oppgaven gjøres mer effektivt? Alltid åpen for tips der, så jeg klikka meg inn på dagblad-tv.

Tabloidoverskrifter.....akk. Ok, det handla om noe nærliggende, men ikke flisskrubbing som jeg trodde. Nei, det dreide seg om rense dusjhodet! Åååååkei, det er nok et forsømt område innerst i veien, må jeg ærlig innrømme. Greit, vann og eddik over natta. Ok.

Her kan du se videosnutten.


Men helt skuffa blei jeg ikke, for lenger ned på sida fant jeg et tips som passa bedre inn i min hverdag.
Nemlig hvordan man får tørr neglelakk på 30 sekunder! Aha, genialt!

Man dypper rett og slett de nylakkerte fingrene ned i kaldt vann.
Jeg har testa det flere ganger, det funker!

Neglelakkeringa er typisk det siste jeg gjør før vi ramler avgårde til festligheter. Veldig ofte finner jeg ut at jeg ikke rekker å lakke OG vente på at det skal tørke før jeg drar på meg kåpa. Veldig ofte gjør jeg det likevel, fordi jeg tror at jeg skal klare å åle armene gjennom ermene. Veldig ofte mestrer jeg ikke det. Veldig ofte er jeg på fest med skrukkenegler. Og andre ganger lakker jeg neglene på vorspielet. Cava og neglelakk er flott kombo.

Men nå har jeg altså fanga opp dette trikset som gjør at jeg rekker den lakkeringa nærmest på vei ut døra. Aldri mer skrukkenegl-fest på meg!


Elisabeth, skrukkenegl-fri



17 kommentarer:

  1. Jeg hadde ikke engang gledet meg bittelittegrann hvis Colin satt på dolokket jeg altså...

    SvarSlett
  2. For 15kr blir toalett, dobbeltvask og badegulv vasket mens jeg kan teste ut trikset ditt med neglelakken! Unger som vil tjene penger er flott! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Send de unga over hit!!! Jeg kan høyne til 20 kroner!!!

      Slett
  3. Takk for tipset! Det siste altså...

    SvarSlett
  4. Det er vel ingen som synes at det er festlig å vaske på badet, men det er jo så deilig etterpå.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, etterpå ja...Vet om andre aktiviteter som er deilig både underveis og etterpå, foretrekker sånne.

      Slett
    2. He, he. Jeg også!

      Slett
  5. Haha, ja "tabloidenes vei er uransaklige" (fritt oversatt)

    Kaldt vatn og neglelakk er ein gammal shlæger. Berre synd ein blir så kald på fingertuppane!

    SvarSlett
  6. Takk for tipset om neglelakk! Badet tar gubben seg av;)

    SvarSlett
  7. Heldigvis vasker kona badet sånn at jeg kan konsentrere meg om å lakke neglene. ;)

    SvarSlett
  8. Lot meg lure inn for å se på det tipset jeg også..og ble skuffet, men har ikke forsøkt å legge dusjhodet i blandingen, selv om jeg kanskje burde siden det aldri er gjort...de viste jo heller ikke noe etterbilde...dårlig.

    SvarSlett
  9. Å! Det med neglelakken var lurt for slike utolmodige som meg :)

    SvarSlett
  10. Hehe - herlig - JEG VIL ha Colin Firth på dolokket neste gang jeg gjør rent! Drømmer…

    SvarSlett
  11. Tusen takk for supert tips om neglelakk, "sliter" med det samme som deg at det blir gjort i siste liten og ikke får tid til å tørke

    SvarSlett
  12. Takk for det gode tipset. Fader, det er ikke få gangene jeg har prøvd å snike på meg kåpen uten å komme borti fòret... !! Og jeg vet jo, innerst inne, at det er minimal sjanse for at stuntet skal gå bra. Nå gleder jeg meg til å prøve ut kaldt vann- og beseire denne hverdagsproblematikken.

    SvarSlett
  13. Jeg elsker badvask. Not.

    SvarSlett
  14. Mannen er hjemme i pappaperm annenhver fredag. "Jeg blir veldig glad om du gidder å vaske badet" sier jeg.

    Fikk tipset om neglelakken på nyttårsaften, har ikke testet ennå, men det skal jeg jo nå! :D Thanx!

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...