onsdag 26. mars 2014

GID til hverdag og fest

Har du hørt om GID? Det er visstnok noe ungdommen bruker og står visstnok for Glad I Deg. Har jeg hørt.

Jeg digger GID. Ikke fordi jeg har behov for å spre om meg med slike kjærlighetserklæringer, men fordi GID kan bety så mye annet også. Man har full mulighet til å forvirre og forlede folk.

Gidder Ikke Det - Veldig anvendelig.

Gjødsel I Dynga , som et fordekt banneord som kan uttales også i barns nærvær uten at man blir stempla som satans fanebærer.  Ok, det burde vel strengt tatt vært PÅ dynga, men språkpolitiet taler for døve ører her, vi lager tross alt vår eget språk og kan bestemme hva vi vil. Fullt anarki!

Gruff i Dag, sånn etter en fuktig aften. Man trenger ikke legge ut om tørr munn og krympa hjerne, men heller formulere seg kort med GID. Det er nok aktivitet for den krympa hjernen.

Gummi I Dass. Tolk som du vil.

Gull Ingen Diskusjon. Kommaregler finnes ikke i vårt språk, så dette kan brukes i betydningen flott, da er vi enige og trenger ikke snakke mer om det.







Det fine med GID er at du kan komme unna med det meste. Også kjærlighetserklæringer. Du kan slenge ut og trekke det tilbake om nødvendig.

-GID ♥
-GID? Er du glad i meg?? Jøss.
-Eh, nei he he, det betyr selvfølgelig Gidder Ikke Det! Trodde du jeg var glad i deg? He he. Jeg er ikke så soft da vet du..... 


GID - Gjør I Dag. Som en kommando.-Ta med deg søpla? GID! Det betyr ikke "søte, lille venn, kunne du vennligst tenkte deg å vurdere, lille sukkerklump, å ta med denne bittelille søppelposen som slettes ikke lukter eller som lekker ulekker væske? Jeg er så glad i deg, vet du!"


Har du noen flere forslag?


Det er bare å strø om seg med GID, det er opp til mottaker å tolke. Lykke til.


Elisabeth, GID (Gauler i Dusjen)




6 kommentarer:

  1. Hørt om GID ja.... Gidameg altså sa vi før .... tok litt tid før jeg skjønte dette nymotens greiene ;)
    Likte Gauler I Dusjen jeg.
    Gidder Ikke Dusje er det vel noen ungdommer som sier etter gymtimen kanskje?

    SvarSlett
  2. Mange fine versjoner. Jeg kjente kun til den med trykk på i, og den med to d, Sistnevnte ble mye brukt av poden, og særlig da han syntes jeg dreit meg ut ved å si noe glupt.

    SvarSlett
  3. Når ektefellen prøver seg, og den andre ikke har lyst: glem i dag?

    SvarSlett
  4. GTI sier søstra mi og jeg. Det betyr "Gla ti de", på ekte oppdaling :) Gid sier jeg bare når en mus løper over tærne mine. Eller. Giiiiiiiiiiiiiiiiiiiid blir det vel egentlig.

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...