lørdag 16. august 2014

Monsen, bønder, folket - og resten av oss




Dette var forsida av Dagbladet fredag.

Bønder skjeller ut Monsen. Folket hyller ham.

Og så har du resten av oss.
Vi som er glade i de fleste dyr og mener det er dumt å skyte dem, men som synes det er ok med sauehold og liker en porsjon fårikål hver høst.

Vi som ler høyt av forslaget om bæsjeposer til sauene, men tar det som en selvfølge at hundedritt plukkes opp, men tviler på at det gjøres når hund og eier ferdes langt uti villmarka, selv ikke om et tv-team henger på slep.

Det er vi som trekker på smilebåndet av de tusener som møtte opp på minnestund for ei bikkje, men først og fremst er overraska over oppmøtet og engasjementet og lurer på om de samme menneskene tenner lys for barna på Gaza.

Det er oss. Jeg tror det er mange av oss. Mange som hverken hyller eller skjeller ut, men som i Dagblad-redaksjonen ikke anses for å tilhøre "folket".

Jeg hverken hyller eller skjeller ut naboen som i skrivende stund snekrer opp en hundegård helt inntil thujahekken som skiller terrassene våre. I følge vår tiåring er den nyinnflytta firbeinte ved siden av en "sånn hund som Lars Monsen har". Jeg har ikke sau. Heller ikke gevær.

God helg.

Elisabeth

5 kommentarer:

  1. Jeg tilhører helt klart "folket"!

    Er så dritt lei alle ekstremister overalt. Det er liksom for eller i mot, du må ta et valg, hvis ikke er du feig? Men hallo, hva skjedde med gylden middelvei? Når gikk det av moten?

    SvarSlett
  2. Jeg liker hunder, og sau som ikke ligger på E6.

    SvarSlett
  3. Jeg liker hunder og jeg ønsker meg en sau. Jeg ønsker meg også at de som tusler langs gangfeltet med hesten sin, plukker opp møkka etter seg. Ellers er jeg ganske grei å ha med å gjøre.

    :=)

    SvarSlett

Kult, du har trykka på "kommentarknappen"! Du skal vel ikke bare lese hva andre har skrevet, vel? Håper ikke det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...